viernes, febrero 16, 2007

ARCO´07

Hoy comienza la XXVII edición de la Feria Internacional de Arte Contemporáneo "Arco'07" que se prolongará hasta el día 19.

Tras tantas ediciones, Arco se ha convertido en una feria consolidada que año tras año no deja de sorprender.
.
Aquí se reúnen 270 galerías y más de 27 países que exponen desde las vanguardias artísticas al arte actual más conceptual y provocador. Este año el país invitado es Corea del Sur que se convertirá en el centro de curiosidad para artistas, coleccionistas y críticos.

No sé que sucede pero por olvido o distracción, un año más me quedo sin poder asistir a este espacio que se da a la creación más experimental y que tanto me gusta y me divierte… Desde propuestas de las últimas tendencias en pintura, fotografía o escultura hasta espacios envolventes para el espectador, que llegarán de la mano de instalaciones interactivas y performance, estarán expuestas en esta feria.

Por sólo 30 euros se puede comprar una entrada, sin embargo llevarte a casa una obra de arte llega a ser tan caro que pocos se lo pueden permitir. Este año la pieza más cara es una obra de Francis Bacon que llega a los nueve millones y medio de dólares. Esto se comentará en todas las televisiones y publicaciones pero ya sabemos que esta es la eterna polémica del Arte, su precio. Es complejo pero resumiremos diciendo que así es el Mercado del Arte y ese es el precio que coleccionistas y galerias están dispuestos a pagar.
.

9 comentarios:

Anónimo dijo...

Hola Phusa eguein,

Oyes la foto esta de la obra de arte que exponen y venden en Arco, me está dando un poco de mareo... No creo que comprara esta pieza, aunque pudiera pagarla. No por nada, está curiosa, pero es que la sangre me da un poco de aprensión, aunque sea postiza...

Ayer vi por la tele, que si tienes 4 euros, algo te puedes comprar allí: una chapita con la impresión de una de las tantas obras que por allí puedes ver.

Algo es algo...

Besetes!

@jon_mcenroe dijo...

Yo me levanto por la noche para hacer pis y me encuentro esas cabezas en el pasillo y me cago. Seguro.

Phusa dijo...

Boom, es normal que no te comprases esa pieza, yo tampoco. Jajaja. A mi tb me da aprensión la sangre, no veas lo mal que lo paso...

Pero no todo el arte es bello, está el arte de lo feo, de lo extravagante o el de crítica y denuncia, por ejemplo. Olvidamos que el arte es un medio de expresión y que muchas obras las compran los museos y galerías.

Plastic, el artista con su obra intenta provocar una reacción en el espectador y en este caso lo consigue. Por lo menos te provoca miedo... :-)

Hay veces que se usan materias primas inusuales para crear y en muchos casos es una forma de convertir lo más descabellado en modernidad.

lito dijo...

¿nueve millones y medio de dolares la obra de Francis Bacon?, como no me la dejen en tres o cuatro millones no me la compro, que si no se me va todo el dinero en una sola obra :-)

Phusa dijo...

jajajaaja. Hay que invertir Lito...

Compra, compra!!

Anónimo dijo...

Hui anava conduint cap a la feina i com és una bona estona la que tinc (com molt bé saps, Phusa), doncs m'he posat a pensar i ja m'ha entrat una d'eixes ratllades que no tenen cap sentit però que t'ocupen el cap: em faria més il·lusió tindre a casa un original de Hopper, de Warhol o d'Alfaro, que una còpia? Per què? No és una actitud elitista? Per a mi l'art m'ha de fer sentir, m'ha d'obrir dimensions i m'ha d'obrir la gana de la curiositat. Amb un original s'aconsegueix més que amb una còpia?
Després una altra cosa, crec en l'art compartit: visquen els museus!!!!
No sé per què Arco em sembla elitista i jerarquitzant. A eixe art només poden accedir uns quants i gràcies a que alguns d'ells representen a museus, o siga, a tots nosaltres.
No em feu massa cas que no he arribat a cap conclusió...parlar per parlar...

Phusa dijo...

Mandy,

Per mi hi ha molta diferencia amb l´original pero la copia está bé per tindre un a casa, per supost.

Tenim la sort de tindre una pintora a la familia i puc dir-te que les copies que tenim a casa están molt bé i no son de obres conegudes perque per mi mai es lo mateix… Les dimensions cambien, la pincellada es un altra, la textura no té res a vore… i això es normal. Quan arribes a un museu i observes un original molt conegut sempre dius ooohhh!! No sabía que era tan gran? o no imaginaba que era aixií!! Crec que es preferible comprar una obra de un artista poc conegut i disfrutar dels grans al museu.

Per un altre costat, crec que hi ha que lliberar al art d´eixe concept elitista. Encara que antigament els aristocrates podíen disfrutar de l´art, del pintor de cort i tot això, actualment ha canviat. Hi ha molt art per a tots i qualsevol pot disfrutar de l´art anant a un museu. Es cert que adquirir un warhol com tu dius es quasi imposible, però sempre tens l´oportunitat de adquirir art.

En quant a Arco està pensat per que els coleccionistes i els galeristes el compren i perque els critics o els artistes estiguen al día en lo últim i per supost perque la gent corrent com nosaltres conega les noves tendencies. Quant vaig a la fira del moble tampoc compre res. Jajaja

Anónimo dijo...

Sí,sí, sí, això de la pinzellada, les dimensions, l'energia de l'original és el que marca la diferència. Jo sóc la primera que m'admire i em quede patidifusa davant de L'OBRA, davant dels nenúfars vertaders, davant del paisatge de Van Gog vertader, davant de les senyoretes d'avinyó vertaderes, clar que sí!!! A més, crec que l'ambient, la llum, l'espai són necessaris per a gaudir de l'art en qualsevol de les seus manifestacions... Però xica, em sembla una actitud burgesa el temeta d'admirar l'original o la idea fetitxista de voler-lo tindre ( i jo sóc mooolt fetitxista). Crec que Walter Benjamin va desfer tota eixa aura que a nosaltres encara ens empapa...o que els mercaders d'art s'encarreguen de què ens empape...

Phusa dijo...

Eiiiii!!!! Això esta convertinse en una disertació filosofica. No soc esteta però algo conec d´això i et veig prou empapada de teories de l´art per lo menys de Walter Benjamín.

No estem en desacord, tens raó en lo que dius però cridau actitud burguesa o com vullgues… però està clar que entre un original i una copia tots ens decantem pel mateix i tampoc cregues que jo estic tant a favor del geni i la seua obra irrepetible però la copia per molt perfecta sempre serà copia i la idea i procés de crear un original, una obra d´art es un altra cosa. M´agrada més reinventar l ´original que es lo que fan alguns artistes o un homenatge amb reminiscencies d´algú però el tema es complicat...

y també es cert que els mercaders d´art s´aprofiten i això no mola rés.

Hi ha per parlar i molt però un altre día més... ;-)